onsdag 13 juni 2007

Idésemester

Har varit på besök i ett sommrigt Bommersvik och haft utbildning inför vår kongress, jag kan avslöja redan nu att mig hittar ni i caféet där jag servar våra ombud med mackor och annat gott.

I övrigt verkar det som om vänstern i världen har haft ett par ganska lugna veckor, lite bråk vi G8 bara, men det orkar jag inte skriva om. Själv har jag lite idétorka på vad jag ska skriva om, får hoppas det dyker upp något intressant snart.

En sak är iallafall att jag är ersättare på S-studenters kongress som hålls nu till helgen, vi har en helt nystartad studentklubb här i stan så de kunde inte fylla sina platser riktigt (två ordinarie+två ersättare) så då hoppade jag in. Jag är mest intresserad av att diskutera organisation, det är mycket mumbo-jumbo som hamnar i det politiska handlingsprogrammet och det har jag varken tid eller lust att tjata om.

Det viktiga är att S-studenter får bra verksamhets-, medlems- och påverkans-mål. Det är liksom inte okej att efter vi har lyckats få in arbetareklassen på högskolorna inte ökar vårt medlemsskap rejält.

Likså blir jag vansinnig på den rivaliteten som finns mellan SSU och S-studenter, småsinnt så det förslår. Jag skiter i vilken ordkombination organisationen har, så länge den kämpar för arbetareklassens intressen.

Inga kommentarer: