söndag 21 oktober 2007

Tråkiga valbesked


Idag har det varit en hel massa med spännande val, tyvärr inga med några speciellt bra resultat för socialdemokrater runt om i världen.

  • Polen
Visserligen ser det ut som det superkonservativa partiet Lag och Rättvisa blir av med makten, vilket är bra. Men istället kommer ett gäng superliberaler...

  • Schweiz
Det högerpopulistiska och främlingsfientliga Schweiziska Folkpartiet blir största partiet, Socialdemokraterna tappar rejält. Inget vidare.

  • Åland
Liberalerna blir största parti, Socialdemokraterna backar från sex till tre mandat.

3 kommentarer:

Pepparn sa...

Attans, Jonas! Det var innga bra besked - vad göra? Jag saknar dig på min "mamma-blogg". Hur har du det och när kan vi förvänta oss en artighetsvisit? Eller föredrar du att jag och Karin tar med oss "kidsen" och kommer till Gävle?
Jag är nyfiken (gul) på vad som händer, hur går jobbet och allt annat?
H. syrran

Anonym sa...

Behövs verkligen en SSU-blogg. Di blåe kommer ju regera många år framöver!Hälsningar Henrik "jan Eriksson" Carlsson.

Anonym sa...

Och varför får inte min sida vara med bland dina länkar?? Får det bara plats en syster?
Hoppas allt är väl annars. Kolla gärna in vårt luftiga hus...
kram karin