fredag 2 februari 2007

Proletariatet & kläder

Något som aldrig slår fel är att ta på sig den eminenta Klasskämpe-tröjan och bege sig till närmaste hak för trasproletariatet. Så ej heller idag. Jag besökte Andersbergs Pizzeria & krog. Efter att satt mig ner och funderat över matvalet så märkte jag att man fick blickar mot sig.

När människor inser vad man har för tröja på sig skiner de antingen upp eller blir griniga som få. I det har fallet sken en medelålders man upp och kom för att hälsa - och berätta att han också minnsan var med i partiet men förbannad på vår högersväng. Kan man göra annat än att hålla med? Vi snackade en stund och ett par andra dök upp och var bittra på Mona Sahlin. Anekdoter om förfäder som byggt partiet och hur kanslihushögern raserar det drogs.

Eftersom det är mitt jobb fick jag naturligtvis tipsa om vår lokala förening här i Andersberg och hälsade dem välkommna till vår bittra skara. Med lite tur blir vi fler redan nästa möte!

Inga kommentarer: